SEO optimizacija in pisanje za SEO: 2. del

Seo optimizacija

Prva faza SEO optimizacije je načrtovanje vašega dela. Preden položite pero na papir (ali prste na tipkovnico), si vzemite nekaj časa in razmislite, kaj boste napisali. Če ste prebrali 1. del tega vodiča, potem zdaj že veste, kakšna je tema pisanja. A preden začnete pisati, bi morali imeti jasne odgovore tudi na naslednja vprašanja, ključna za UX, Google in druge brskalnike:

  • Kaj je namen vašega članka? Zakaj pišete? Kaj želite doseči?
  • Kaj bo glavno sporočilo vaše objave? Katero je ključno vprašanje, na katero želite odgovoriti?
  • Kdo je vaše občinstvo? Kaj iščejo?
  • Katere informacije potrebujete, da napišete članek?
  • V kakšnem vrstnem redu boste predstavili svoje podatke? Kakšna bo struktura vašega članka?

To so tudi ključna vprašanja, kadar pri agenciji Tauria postavljamo novo marketinško kampanjo ali optimiziramo obstoječo.

SEO optimizacija: Zgradba besedila

Pomemben element načrtovanja vašega članka je njegova struktura. Struktura besedila na vašem spletnem mestu je ključnega pomena za SEO optimizacijo. Če ima vaša vsebina jasno strukturo, imate boljše možnosti za dobro uvrstitev na Googlu. Poleg tega znatno izboljša UX vaše spletne strani ali spletne trgovine, saj bralcu pomaga razumeti glavno sporočilo.

Objave in strani z jasno strukturo bodo pomagale k višji konverziji na vašem spletnem mestu in poleg tega izboljšale UX, Google in ostali brskalniki pa vas bodo nagradili z višjo uvrstitvijo med zadetki. Nenazadnje imate boljše možnosti, da bodo vaši obiskovalci kupili vaše izdelke ali se vrnili na vaše spletno mesto, če bodo pravilno razumeli vaše sporočilo.

In če vas zanima, kako lahko zagotovite, da dosegate kar najvišjo možno stopnjo konverzije, potem berite dalje.

Namen vašega besedila in namen iskanja

Prvo vprašanje je: “Kaj je namen vašega članka?” Pomembno je, da o tem razmišljate vnaprej, saj to vpliva na berljivost in zanimivost članka. Želite informirati uporabnike? Jih zabavati? Ali jih prepričati, da si na vašem spletnem mestu ogledajo tisti filmček, za katerega ste namenili ure in ure svojega dragocenega časa in vložili veliko sredstev?

V 1. delu tega vodiča smo predstavili možne namene vaših obiskovalcev.

Primer, kjer spletne strani in spletne trgovine upoštevajo UX za namen pisanja, je recimo Meteo Arso, ko se sprašujemo, kakšno bo vreme konec tedna. Enako vsi novičarski portali, blogi z recimo kuharskimi recepti.

Drug razlog, zakaj nekdo obišče spletno stran, je navigacija. Za primer vzemimo nekoga, ki želi priti na spletno mesto Facebook. Povsem jasno je, da bo v iskalnik vpisal ključno besedo [Facebook], saj ga ne zanimajo druge spletne strani, pa čeprav nudijo podobne informacije. Največji iskalniki na svetu so Google, Bing, Yahoo, Baidu in Yandex.

Vaše spletno mesto lahko ljudje obiščejo tudi zaradi komercialnega namena. Povedano drugače: vašo spletno stran obiščejo z namenom, da najdejo ponudbo za želen izdelek ali storitev. V tistem trenutku ali bližnji prihodnosti želijo kupiti točno določen produkt ali naročiti točno določeno storitev. Kateri pralni stroj bi bil najboljši? Kateri vtičnik za SEO optimizacijo je najbolj koristen? Kje najdem vodovodarja? To so potencialne stranke, ki potrebujejo nekaj več časa in nekoliko bolj prepričljivo ponudbo.

Komercialnemu namenu sledi transakcijski namen. To pomeni, da si je oseba, ki je opremljena z vsemi potrebnimi informacijami, ogledala vse mogoče ponudbe in sedaj želi opraviti nakup. Poskrbeti morate za to, da ji transakcijsko pot čim bolj olajšate. Naj bo za nakup potrebnih čim manj klikov, čim manj izpolnjevanja podatkov, pot do košarice naj bo čim bolj poenostavljena. Saj ne želite izgubiti potencialnega kupca samo zato, ker ne ve, kaj od njega pričakujete in kako izvesti transakcijo, kajne? V agenciji Tauria se še kako dobro zavedamo, kako zelo je to pomembno, zato našim spletnim stranem vdihnemo življenje, s poudarkom na UX in strukturi besedil za čim jasnejšo predajo sporočila.

V vsakem primeru morate pred začetkom pisanja razmisliti o tem, zakaj bi nekdo obiskal vašo spletno stran. Preprosto zato, ker je informativno besedilo napisano drugače kot besedilo, s katerim bralca želimo prepričati o nakupu. Jezik, ki ga boste uporabljali pri pisanju informativnega besedila, mora biti jasen in osredotočen, medtem ko bo vsebina, s katero želite prepričati obiskovalca običajno zelo pozitivna, z večjim poudarkom na bralcu. In zabavna besedila ponavadi uporabljajo bolj neuraden jezik, igro besed ali pretiravanja.

V tretjem delu spoznajte ustvarjalni proces pisanja SEO optimiziranih besedil – tisti pomembni del, ko boste dejansko nekaj pokazali. Se beremo kmalu!